tisdag 14 oktober 2014

Toves Tisdag - Dagens

Dags för dagens, som idag skrivs på en ny dator. Den är röd och glad och behaglig att skriva på. Nu var det inte direkt obehagligt på den svarta heller.
Nyhetens behag.

Kristina Lugn, jag vet ingen som är så Lugn. Så behaglig på sitt vis. Såg hennes bokcirkel på SVT2.
Hon sa att känslor är bra för intellektet. 
Det är fint sagt. Känslor har vi vare sig vi vill eller inte. Är en känsla viljestyrd? 
Det känns fint att hon  - Kristina Lugn alltså, sitter i Svenska Akademien. Nu är de ju kanske inte precis olugna de som sitter där heller då, men ett kristinskt lugn tycker jag väger en del i flocken.
I klara ögonblick slår det mig ofta så lite jag vet - egentligen. Jag tror att jag tycker mer än jag vet. Känsla.


Dagens två ordspråk:
Mitt hoppfulla tillstånd hotas ständigt av hopplöshet.

Så fort jag säger att jag mår fint så mår jag strax sämre.
Undertecknad.


Dagens två bilder:
Det går upp - 

 - och ner

13 kommentarer:

  1. Ännu ett djupt blogginlägg. Grattis till den röda. Jag skulle också vilja ha en tuffare färg. Jag gillar symboliken i dina trappor. Nästan så jag kunde önskat mig en labyrint efter trappbilderna. Livets labyrint. Citaten är mörka men fina. Det behövs säkert en Lugn i sällskapet. Mångfalden är idealet. Om alla var som KL skulle de behövt dricka mycket kaffe för att hinna säga några meningar på ett möte. :) Andra behöver speeda ner sig några grader och dricka en kopp kamomillte. Själv ska jag ta ett glas höstsaft. Kramisar

    SvaraRadera
  2. Ute på djupet :)Nej , jag är bara jordnära. Du har inte sett mig dansa på borden :) Den en trappan leder upp till Campus området här i Skellefteå, neråt i älven. Labyrinten bor jag i :) vad gäller Lugn i sällskapet tänkte jag mera på hennes gestalt, olikheter bringar oss framåt. :) Höstsaft - minsann :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För,tydligande... den andra trappan leder neråt i älven ...

      Radera
  3. Har tittat på Lugns bokcirkel men missade förra gången. Rätt bra tycker jag nog, i kväll Veckans brott igen, det gillar jag.

    SvaraRadera
  4. Gillade också Bokcirkeln. Veckan brott med!

    SvaraRadera
  5. Fin headerbild och du har samma smak för naturen som jag ;.)
    Ljuvliga bilder! Få se nu om min kommentar kom med? /kram

    SvaraRadera
  6. Den kom med nu! Naturen ä en gemensam vän :) kram

    SvaraRadera
  7. Precis så är det - med livet menar jag...
    Grattis till den nya datorn... den lilla röda :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..... precis så!
      Den är snärten, rask och bjuder på lite utmaningar den där röda.
      "Röd" kram

      Radera
  8. Så roligt med en ny, och dessutom en röd dator. Den skulle jag gilla *ler*
    Javisst går det upp och ner i livet.
    Nu ska du ha en jättefin onsdag vännen.
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är roligt med den röda, så funkar den ju bättre också :) Onsdagsgott till dig,
      "Röd" kram

      Radera
  9. Jag blir alldeles lugn av lycka när jag läser dina ord, och dina bilder passar så fint! Tack Tove

    SvaraRadera
  10. Så glad jag blir av din kommentar Lotta!
    Kram

    SvaraRadera

Närvaro

Förr var jag inte så medveten om det där med att de dagar som gick var livet. Sedan ett par tre år så lyckas jag få ihop att så gott som al...