torsdag 2 oktober 2014

Att vara i det

Gröna ryggsäcken, med vatten, kaffe, smörgåsar med stekt ägg, äpple och den helt oumbärliga biten mörk choklad, på ryggen.
Kamera i fickan.
I dag (i går)vill jag vara ute i det! Bara gå där, finnas, vara, se. Knäpp. Timme efter timme! 



Orangeröda, varmt röda, naturen arrangerar de bästa bilderna.









Kunde inte motstå denna odlade varmt vinröda med stark orange ton som dök upp rätt framför näsan på mig






.... en till ... alltid dessa färger som jag blir så .. varm av ...










Varmt gult - och visset - det som vissnat är hoppfullt, det kommer åter grönska till våren






                                                                                          


Som du kan läsa så röstades detta namn fram ...
Den går över Skellefteälven mellan  Älvsbacka och Anderstorp
Mitt förslag var Älvanderbron


Vy från bron mot Bergsbyn, men dit ska jag inte

      Sten, en vacker  sten, 
stenrik är jag  för jag bär med mig hem om de inte är för stora denna fick ligga kvar  






                                                                                                                            
.... så finns det ju vattendroppar...

dagg-vatten









Victoriabron, E4 genom stan
vackert ja ...och avgasrikt. 








Vattenfontänen, Stadshuset Brinken bakom på andra sidan älven
Där sitter våra makthavare som vi har valt in och mycket annat försiggår där ....

Vårat kommunalröd - råd, gillar att bygga broar mellan folket, men det blev ingen centrumbro, folkets röst ni vet ....

Men hur kom det sig att det politiska och broarna runt nu smög sig in i min dag att vara ute  *i det* - allt måste inte besvaras, för även njutet har sin grund att vila på.





... finns inget behov av att stryka under ovanstående mening ... men så vill blogspotten tydligen ...



På igen-syn !



Jag ska ut *i det*  nu igen - bygger mil  i bena, stärker skelletet samt blåser ut hjärnan det som inte behöver vara där :)

Det är alltid så mycket som vill in liksom typ!






































10 kommentarer:

  1. Ja men visst! Så är det ju. Stubbarna är som gravstenar över sitt träd som var en gång. Fin betraktelse och ljuvliga höstfärger. Vackra ställen. Det är hälsosamt för kropp och själ att ge sig ut i sin omgivning, upptäcka den på nytt och på nytt.

    ha en fin torsdag Tove!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket hälsosamt! :) Nytta med mycket nöje i :) Torsdagen blev fint! ;)

      Radera
  2. Färgsprakande promenad med färgsprakande bilder... underbart! Vilken vacker bro ni har där hos dig. Vackra stenar samlar jag också på - eller inte alltid vackra, men stenar som talar till mig... tilltalar mig...
    Ha ännu en bra dag ute i naturen...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har fina broar, ska återkomma till de senare igen; den satt fint:Stenar som talar till mig tilltalar mig ... gick rakt in "i det".
      kram

      Radera
  3. Fina broar i Skellefteå. Vet du, Skellefteå hade jag redan som barn som favoritlag i ishockey. Vet du varför? De hade så snygga dräkter.
    Det är rätt skönt på hösten om man sluppe regnen bara - som vi väl i stort faktiskt gjort, hiterdags.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, snygga dräkter på hockeylaget här, du har en poäng där ...
      Mitt barnbarn , 8 år spelar hockey och det påverkar en puck-ointresserad farmor en del kan jag säga.
      Broarna ber jag att få återkomma till!
      Regn är som bekant blött. :) Ser du skriver hiterdags .. !

      Radera
  4. Härligt med en välfylld ryggsäck för att sedan trava och gå. Mys mys.
    Skellefteå är inte så många mil ifrån mig.
    Du ....älvabron är åxo fint.
    Jättevackra färgstarka bilder.
    Tack för dem.
    Nu mår jag gott.
    Härligt med dig fina bloggvän.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske du besöker den här staden? Hör då av dig!
      Kramkramkram :)

      Radera
  5. Underbart hälsobefrämjande inlägg och så vackert du beskriver hösten i text och bild. Älskar också att vara ute i naturen med en god matsäck att avnjuta under kraftgivande träd. Höstkramar :)

    SvaraRadera
  6. Vi är på samma linje :)
    kram i orange

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Min konstutställning i september

Fördelen med abstrakt konst är att det går att se fler bilder/gestalter i samma tavla.  Alla tavlor i akryl. Det är så rolig...