tisdag 9 september 2014

Toves tisdag - Dagens

Förra veckans bild med fråga: Ser du ansiktet? Svar: Anki såg det. Spanaren såg en dödskalle. Alltså finns det  ett ansikte och en dödskalle.
Ser du bussen? Ingen såg bussen. 
 :)
Det fanns heller ingen med tanke på busslinjerna jag skrev om. Men Spanaren såg en ratt så då kommer nog bussen snart. 
Tack för svaren!

Dagens Läge:
Marknivå.

Rörelseapparaten ska röra sig är tanken.
Fötterna stadig på marken. Tänkte sträcka på mig. Trycka ner med mina 4 kilos stavar.
Spänstigt Olberg :-)

Dagens reflektion:

Det finns ett torg här i stan. 
Möjligheternas Torg. 
Där finns en Big Smajl Hamburgerbar med utesittarplatser i allafall sommartid. 
Samt tre vagnar med fritt stående försäljning av hamburgers.
De står efter varan, så de är lätta att hitta.

Det känns så bra med möjligheter. Känns så fritt liksom.

Dagens ordspråk:
Frihet, en av fantasins dyrbaraste ägodelar.
Ambrose Bierce


Dagens bild med fråga:

Ser du ansikten? Ser du jordklotet?










14 kommentarer:

  1. Du är så go och härlig i dina funderingar Jag har dessvärre dålig bildsinne så jag ser inte men jag har ju fantasi så med det som verktyg så går det Kram Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det må jag säga - fantasiförmåga! Kram till dig också!
      Varför hittar jag inte din blogg? Men jag ger inte upp!

      Radera
  2. Jag ser ett hav. Bränningar slår mot kustremsan.
    Jag ser ett hårsvall med pipinett rosett.
    Kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÅÅ jag säger bara det ...
      Välkommen hit!

      Radera
  3. Härligt inlägg med underfundiga tankegångar. Jag har nog dålig fantasi för jag ser en väg och en cykel, varken ansikten eller jordklot:( Ha en fin tisdagskväll och kramen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte illa det Gunilla! kram efter vägen :

      Radera
  4. Hej! Tack för besöket hos mig! Det är alltid roligt när någon hittar in till! Tyvärr, så kan jag bara se att bilden "ligger" ner och kan nog ana horisonten som är rund och därmed ett jordklot! Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr säger du; inte då! Välkommen hit!

      Radera
  5. Håller med Veiken. Jag har ungefär samma tankar. Men har man stor fantasi kan man ju se lite vad som helst...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tycker mig se en uggla och även en liten vit nalle! Det är med aningen trötta ögon jag tittar ...

    Kul att läsa texterna också! Ha en skön natt för nu är det dags att sova! Kram!
    Skrivmoster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande med uggla och nallen! Roligt få besök av dig!
      Tack för det! Kram

      Radera
  7. Förra veckans bild såg jag en kvinna med långt svallande hår. Ingen buss ... :)
    Dagens bild var svårare. Får nog titta på den några gånger innan jag vet vad jag kan få fram ...
    Kul!
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vad vi kan se var och en av oss; det är kul å se!
      kram

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Dagens lilla 2 - Märkvärdigt

Är märkvärdig något en gör sig? Vill göra sig? Eller är det märkvärdigheten som gör en? Märkvärdigt eller inte? Märk värdigt.  Är in...