tisdag 2 september 2014

Toves tisdag - Dagens


Bilden fotade jag av från Kommunals fickalmanacka från 2012.
Vaknade i morse med en idé.
Nej, det gjorde jag inte, jag somnade i går med en idé. Att på tisdagar ha en *serie* här på bloggen. Tror mig vara påverkad av något(n) - idépåverkad alltså.

Så kläckt så i gång.

Beskriver läget mellan flaggstång och källare vilket är min position för dagen.
Eftersom jag bor på 3.e våningen så är det en bit uppåt och neråt. Gott om plats med andra ord.

Dagens Läge: 
Flaggstång

Flaggstångsknoppsförgyllare.

Begreppet är inte mitt, jag fick det berättad för mig.
Ett drömyrke?

Dagens reflektion:

Busslinjerna är utökade här i min stad. Det uppstår lite villervalla för alla förare är inte "på linjen" - Linus ni vet - så det kan uppstå förseningar, och vid fler  tillfällen har passagerarna fått hjälpa till med var svänga, var hållplatsen är och sådant.
Aktiv bussresa.

En dag så fick föraren hjälp av en annan förare för att lära sig linjen - det gick inte så bra. De visste inte någon av dem. Den som skulle till flygbussen den dagen kom inte i tid.

Min bloggvän Fredriksson  www.elinorfredriksson.hoi.se
beskrev på sin blogg för någon dag sedan att i stan har A- laget en funktion att hänvisa vilsna bussåkare som inte hittar hållplatsen.
Delaktighet är ju en samhällsparoll.

På så vis rör det på sig nu om dagarna i busslivet. Busliv.
Bus(s)-igt.

Dagens ordspråk:
En bankman är en person som lånar ut sitt paraply när solen skiner och vill ha tillbaks det när det regnar. 
Mark  Twain.

Dagens bild med fråga: 

Ser du ansiktet? Ser du bussen?

8 kommentarer:

  1. Ja då är man bänkad här på tisdagar, också! Tack för en jättefin blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Tove för din jättefina blogg kommer inte på var bussen är men jag fortsätter att spana kram Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla! Bussen är inte lätt att se :)
      Jag hittar inte din blogg när jag söker dig, kommer bara på "om mig". Hoppas du återkommer så jag kan få din bloggadress.

      Radera
  3. Vilken trevlig idé!
    Hm... ansiktet såg jag direkt, men bussen... nej, det hjälper inte hur länge jag stirrar... jag ser den inte...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack! Bussen är svår få syn på ...
    kram

    SvaraRadera
  5. Ja, jag ser dödskalleansiktet men ingen buss ... bara en ratt ;.)
    Ha en bra dag
    /kram

    SvaraRadera
  6. Bra "spanat" --- ratten ger dig plus i kanten :)kram

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...