söndag 3 augusti 2014

Upplevelsebilder från min resekrets 3

Fler bilder från min resa.
Titta in genom fönstret .....

Jag såg och såg, jag tittade och tittade
det blev bara mer och mer
enkelhetens enkelhet som kräver lite till
vackert, speciellt levande, sköna minnesbilder att minnas
för just upplevelse av bekväm fröjd
Längtans blå blomma

Knotig rot

Cementgjuten med spegelglas 

Bävergnag, vad ser du? ?Jag ser fåglar, ansikte och en kungakrona ...

En kvistrot natura i ena änden

SE - bara se detaljerna ....

ur helheten

Keramik

Trä, en dragspelande far intill vänster hand

Vill du inte komma fram, bli där

Påminner om ...

..... jag ser dig ....

Målad på panellängd av lin
Att göra en resa och besöka vackra, naturnära miljöer, med konstnärligt personligt stuk
ger en fantastisk upplevelse.



2 kommentarer:

  1. Mycket att se... många detaljer att betrakta...
    I den bävergnagda stammen ser jag samma som du... och en liten svart nos av ett djur, kanske en räv... eller ett rådjur...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt med figurer som blir av sig själv?
    Kram

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Gems weekly photochallenge - Bad

Julbadet. Alla i samma familj badade i samma vatten och hade en mer rituell betydelse än en hygienisk. Hygienaspekten  har varierad över t...