torsdag 28 augusti 2014

Tanketermostaten

Full fart på valets löften
Tänk, tänker jag, tänk om valet inte skulle föregås av alla löften.
Under perioden mellan valen så hölls det inne med pengar, hölls väldigt inne med pengarna. Det ter sig iallafall så.

Tågen spårar ur, spåren spårar ut, spår är svåra att spåra.

Men nu frodas budgivningen, det duggar tätt med erbjudanden.
Så mycket bra. Liksom.
Det rasslar rejält i flera kassor.
De politiska representanterna lyser om kapp - och tävlar om att lysa bäst - men "jag håller delvis med - men" ....

Tänk, tänker jag, tänk om jag visste tillräckligt för att kunna veta. Veta hur, var, när och varför.

Ambitiöst. Heltäckande. Säkra. Trygga. Väl underbyggda. Rättvist och Solidarisk. Testad och beprövad.
Himmelsomöjligt här på jorden.

Tänk, tänker jag, tänk om om ... jag håller delvis med ... så samarbete finns ju, partigränserna är mer slingriga ... jag håller delvis med - jag håller med om att det inte är så lätt -
det är ju dessutom världshandelsdagen också.

Lärarlönen är viktig, för framtiden, våra små liv som ska ta över så småningom. Lönen för de yrkeskategorier som vårdar sjuka, gamla,
Stöd och service som handikappomsorgen i min kommun nu heter. Lönen för poliserna. Lönen för städerskorna. Lönsamt.

Tänk, tänker jag och tänker ... tanken är skattefri, momsbefriad, behöver inte partitillhörighet, flyktigt förändringsbenägen, fritt återkommande. Ibland så strålande så den faller på sin egen omöjlighet.

Du äger din röst - broderat på ett  loppmarknadsinköpt tyg, ett sätt att vara valaktivist.





6 kommentarer:

  1. Tror att hela tänket bör tänkas om *ler*
    Vill att vi alla inklusive de styrande ser alla svaga i samhället igen. Var tog det fina och demokratiska Sverige vägen ...ingen som vet eller ...
    /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svår fråga det där, men välja val är ju ett sätt att ... :)
      kram

      Radera
  2. En tanke är tänkvärd om den är rätt tänkt. ;)

    SvaraRadera
  3. Tänk om...var bra tankar.
    Ja det är många grupper i samhället där lönerna borde förbättras.

    Ha en jätteskön fredag och helg nu.
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten och nu höjer vi lönen! Vi ses! kram

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Dryck

Att dricka - dricker - drack - har druckit  dryck. Glas och dryck hör ihop, gemenskap och smakförhöjare. Vatten är  särklassklassifierat ...