tisdag 12 augusti 2014

Sko och hatt

Tiden går; dessa högklackade inköptes 86, i förhoppning om att gå stiligt, bli lite längre, som en "riktig" kvinna. Nonsens, men kul att minnas:                             

Hög och hög ..
Kom till få gångers användande, mina fötter blev för breda. Troligen omdefinerade jag riktig kvinnasyndromet också.
De hamnade i utklädningslådan. Där har de gjort nytta för yngsta jäntan i familjen. Men se även där är de nu för små.
De får finnas kvar i lådan, vem vet vad som kommer i  framtiden?


Hatten däremot är användbar. 
Använd på möhippor, nu är det inte så ofta  
det sker,längre, men vid andra festliga tillfällen  - och kom jag på just nu - en bordsdekoration!!

Denna hatt kom i min ägo  - jaa - på början 90 talet, men hur? Jo, just det, vi skulle klä ut oss på jobbet och denna fick jag av en boendes dotter. Kan betraktas som muta, så den är ju lite "mutisk" - dess bättre ska den bevaras!

17 kommentarer:

  1. Underbart! Och vilken hatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja den är speciell den hatten! :)

      Radera
  2. I know the feeling! Det där med damigheten har jag kämpat med. Men om jag tar på mig en tjusig scarf för att bli lite damigare, då frågar folk om jag har ont i halsen. Om jag lyckas få till en någorlunda presentabel överdel (snygg i håret, elegant blus) har kjolfållen släppt och jag glömmer byta från jympaskor. Och tvärtom: när jag lyckas hitta fina skor, hela strumpor och en ren kjol, då ramlar knapparna ur blusen och begreppet bad hair day når nya höjder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Vilken rolig kommentar! :)
      Oj oj ett gott skratt, igenkännande också det!

      Radera
  3. Läcker headerbild!
    Fina skor och en häftig hatt/ kram

    SvaraRadera
  4. Jag älskar både skor och hattar för det är sååå vackert kvinnligt.

    Onsdagskraaam till dig fina från mig!

    SvaraRadera
  5. Ursäkta ett manligt perspektiv... och jag menar inget illa.

    ... men skulle den inte kunna fungera som ägg-värmare eller till rostat bröd? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha - tack för tipset! Manligt perspektiv är berikande - det med!
      :-)

      Radera
  6. Jag gillar hatten! En utklädningslåda är alltid bra att ha. Har inga barnbarn än men de kommer väl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul di gillar hatten! Den är välarbetat! Barnbarn är en tillgång; så det önskar jag alla får uppleva. En blir liksom den åldern de har på nytt - och så roligt få leka!

      Radera
  7. Det där med riktig kvinna-syndromet kan jag inte minnas att jag lidit av men jag kom snabbt på att det inte var nåt vidare att lida av ont i fötterna. Har aldrig begripit varför bara karlar får ha bekväma skor även till finklädsel. Numera ser man unga flickor i eleganta klänningar och jympadojor, det vore ett hälsotecken om jag inte visste att det var ett mode! Själv föredrar jag snyggare skor än så men bekväma!

    SvaraRadera
  8. Här har du flera goda saker, vi kör det praktiska framför riktig kvinna syndromet, en myt är det väl, och väljer det vi vill för det bekväma egen identitet, det kan vara snyggt också!

    SvaraRadera
  9. Vilken tjusig hatt och skorna är snygga men inte så sköna som jag minns det. Har haft såna också i mina dar. Numera håller jag mig till plattare varianter. Kram :)

    SvaraRadera
  10. Så är vi nästan "i samma sko" då. Sköna fötter kram :)

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...