söndag 10 augusti 2014

Lördagstema startar om i september

Dags igen - välkommen!

Vi startar upp efter sommarlovet följande
 lördagar i september med:

 6   Kartong
13  Kudde
20  Knas
27  Kappa

Temabloggarna ser du till höger på sidan >>>
Hos Karin  på 
www.karinenglund.com
under flik Lördagstema kan du få mer information om det som startade 2007!


Som synes valde jag samma bokstav på tema.
 (Hur tänkte jag i maj?)
Det är fritt att välja ämne, behöver inte ha samma bokstav så vitt jag förstått det hela.

Att skriva tema trodde jag ju inte skulle fungera för mig, jag har svårt att hålla mig till ämnet.
Sitta där i sin bubbla och fundera på varför gav jag mig in i detta? Känns tomt i skallen - men så då en får läsa de andras - .... ibland går det ju svint också ska sägas ...

Aha; Roligt! Berikande! Lärorikt!

12 kommentarer:

  1. Tack för ämnena! Det blir en utmaning, roligt!

    SvaraRadera
  2. Vad händer i oktober? Kuddkrig, krims & krams, körsång, och klåda? Kramisar

    SvaraRadera
  3. Big smail! Fantastiska förslag på K!
    Tema kliar faktisk .. kramseli krams

    SvaraRadera
  4. Fattar ingenting???

    Det står på en rad, "Temabloggarna ser du till höger på sidan >>>"

    Och jag glor och glor och förstår inte vad det betyder?
    Är det personer?
    Var till höger?

    Ja, ja ... är väl inte så viktigt egentligen eftersom jag inte tänker följa några specifika teman. Kanske läsa något inlägg här och där, men inte mer ... ;)

    Kram och god natt

    SvaraRadera
  5. :) det här var ju kul ... jo då de är personer ... Vi är ett gäng som skriver Lördagstema. Jag kom med i mars i år. (På min gamla blogg först).På höger sidan längst ut (utanför bloggtexten) kan du rulla ner till Temabloggarna, de kommer under Blogglistan.

    Hoppas du sovit gott min vän!
    God dagkram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha ... Nu ser jag dem ... ;)

      Radera
    2. ..visst var det något om granskande ögon ... ser inte skogen för bara träd ... :)

      Radera
  6. Tack för septemberteman! Här kan intresserade se vilka teman som avhandlats tidigare:
    http://www.karinenglund.com/fredagstema/teman-for-lordagsbloggandet/
    Längst ner på sidan finns också en liten lördagstema-historik. Stafetten har faktiskt pågått sedan 2007!

    SvaraRadera
  7. Tack för K-teman i september. Bra att veta vilka som ska skrivas om redan nu, så tankeverksamheten sätter igång kugghjulen:)

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...