tisdag 29 juli 2014

Upplevelsebilder från min resekrets 1


*Mimre-altanen*

för goda måltider, samtal, minns du? För att inte tala om skratten, en ny förståelse av något obegripligt, en tanke tänkt i flera dimensioner, och så skrattet igen, utbroderat, nerbroderat, sannolikt ur djupet av två damsjälars förflutna nuvarande närvaro.





Lyktan
lyste dag och natt
Figuren i glaset bildas av stearin
Ser du ansiktet och änglavingen?
Sätt i hop pusselbitarna ...









Frukostläge
gott, nyttigt, ljuvligt
- i skuggan





Vi är enkla av oss
- här står våra "drottningkronor"

4 kommentarer:

  1. Jag ser att du har varit väldigt aktiv, som så många andra ... medan jag kopplat bort mycket av bloggandet under min semester.
    Passar på idag när det är molnigt och vi för en gångs skull är hemma ett tag ...
    Jättefina och "mysiga" bilder ...

    Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Tack för titten! Litet uppehåll har det varit här också. I dag fått ram på din "förhatliga" .... nu pryder den min tavelvägg här hemma.... ljuvligt tycker innehavaren! kram o hade skönt fortsatt. Såg du böljar dig!

    SvaraRadera
  3. Äntligen har sommaren släppt sitt grepp om min tid och jag tar en välbehövlig ikappläsning här hos dig. Som alltid härliga inlägg och fina bilder. Vilken vacker lykta så spännande att titta på. Solkramar i massor :)

    SvaraRadera
  4. Det är roligt när du besöker mig och läser i kapp! Sensommarkram får det bli min fina bloggvän :)

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Dryck

Att dricka - dricker - drack - har druckit  dryck. Glas och dryck hör ihop, gemenskap och smakförhöjare. Vatten är  särklassklassifierat ...