tisdag 1 juli 2014

I stort sätt bare schvammel (ske-å bonnska)



Besökte förra veckan Stadsfestjippot Seniordagar. Det hör inte till det vanliga i mitt liv. Att jippa alltså. Att jag inte heller är senior än det har då mindre betydelse. Nu har jag fått en introduktion i alla fall.
Förändring lär pryda och fryda.
En ska inte gå i samma spår, en urspårning eller två kan en unna sig.

Körsång, god musik i jazzvänlig ton.

Ett slag Idolliknande tävling, och jag må säga att jag verkligen lärt mig uppskatta norrlänningars stil, stå still, inte röra en min och dessutom lyckas vara kul! - Joo - visslar inåt.

Några riktigt flotta unga damer med "CMB" med sig sjöng just Carl Mikael Bellman, tidsenligt klädda och vackerröstat utstyrd.

Och så var det då Marit från Byske som underhöll i väska med hatt och kappa.
Tre män i kvinnokläder fanns det också så seniorer de var.

Slutsatsen blev att egentligen är det inte så mycket som skiljer seniorer från juniorer, det tar bara längre tid allt och så upprepas det mer. Humorn blir på samma gång enkelriktad och dubbelfilig mitt i en korsning. Tuta och kör. Blinkers helt bortkastad för jag svänger ju alltid här.

Seniorer är ju pensionsmässiga,  de betalar mer skatt,  men åker buss billigare. Ett par gånger har det hänt att busschaufören frågar: Vuxen eller senior? Tack än så länge vuxen!

Frågor blir annorlunda med åren. Eller innehållets verkan av frågorna. När jag som 25 åring skulle köpa ut på systemet fick jag visa legitimation! Häftigt!

Och åldern ja, det fina är ju att ju äldre en blir så har en alla åldrar inne.






2 kommentarer:

  1. Underbart inlägg säger hon som visslar inåt *skratt*
    Ha det /kram

    SvaraRadera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Gems weekly photochallenge - Bad

Julbadet. Alla i samma familj badade i samma vatten och hade en mer rituell betydelse än en hygienisk. Hygienaspekten  har varierad över t...