lördag 7 juni 2014

Trådar

Tänk ibland dansar orden ut ur topplocket som likt en ventil öppnar och stängs.

Inte nog med det, det liksom bubblar av skratt i ventilen samtidigt! Så den glappar ideligen.
Du som läser kanske undrar hur det står till med tanten? Jo, tack eftersom tiden går och jävligheterna består, så är det bra, jag har lite att ta ställning till, så skratten blandas med allvar och ibland oro och stress och ångest. Ibland blir det totalstopp. Då stängs ventilerna till.

Nu ska vi se om jag kan hitta igen tråden jag tänkte från början ... jo här är den .. normalt röd är tråden men min är blå, en sval, klargörande stark färgnyans

Inte en tråd är rak
Det är det livet går ut på. Att räta ut alla trådar oavsett färg. Men så trist det är om alla trädar är räta, hela tiden.
Den röda trådens uppgift är att få till en sammanhang i livet.




Vi föds ur nystanet, den första linjen är vårt första tid,  trasslet i övergången till linje 2 illustrerar puberteten och ungdom.
Linje 3 är vuxenlivet, över i medelåldern och linje 4 är den fjärde åldern som inget vet var det slutar eller hur.  Min ålder >

Kort sagt: Räta trådar ska trasslas till för att sedan rätas ut - igen.




Självbild
i den ordningsföljen som visas. En tror det är i topplocket det viktiga sker, men det är på fötterna det kommer an. 

4 kommentarer:

  1. Ett suveränt inlägg med många bottnar. En bra mix av allvar och skoj. Precis som livet bör bestå av. Både skugga och sol. Den blå tråden passade en blåälskare som jag. Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Tack för det Bosse Blåman! :) kram

    SvaraRadera
  3. Hm... en finurlig tråd den där... livets tråd menar jag...
    Underbart inlägg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA, den är finurlig och förfärlig och helt underbar!

      Kram och tack för titten!

      Radera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Dryck

Att dricka - dricker - drack - har druckit  dryck. Glas och dryck hör ihop, gemenskap och smakförhöjare. Vatten är  särklassklassifierat ...