torsdag 5 juni 2014

Input

Först till facket för en tid.
Sedan hem för att överlämna nyckel och ta betalt.

Riggar om för träff med Kroata och Serba, Cyklar, vilket är ett nöje i sig att få göra igen efter handskadan!

Får lite tid över så jag knallar in på input ... Vad är det? Jo se en möbelbutik för främst kommuner och landsting mm. Kommer i samtal med säljaren, riktigt givande. På väggarna finns ljudämparkonst! Tyvärr var inte kameran med.

Vi tjejerna spontanbokade in oss för en träff på förmiddagen och så blev det gemensam lunch på Campus restaurangen, en riktig restaurangskola. Maten är god, förträffligt grön. Mustigt bröd. Gott kaffe. Bra personal.

Våra träffar är på blandat språk, så det tar tid innan alla fått uttrycka sitt och vi förstår.
Utbyte i mängder kan jag säga.
Det blir en långlunch!

Vädret är kanon så jag cykler runt älven då vi skills åt för denna gång.

Cyklar förbi hos sonen och hans familj, och får träffa mina godisar. Sonen och jag får ett bra samtal, där han råder mig lite i en kommande sak jag har framför mig.

Så gott!


 Geir Lippestad som försvarade Anders Behring Breivik som 22 juli 2011  först sprängde en bomb i regjeringskvarteret i Oslo och sedan for till Utöya.
Den boken är intressant att läsa, dels för att han flätar in något personligt i det hela.

Boken heter Det vi kan stå för










I denna ros finns två.

Jag tillägnar mina vänner jag lunchade med de!





Så mycket input!










2 kommentarer:

  1. Trevligt med långlunch... härligt med många input :)

    SvaraRadera
  2. Älskar långa luncher i gott samspråk! Inputsbehov må till för att få någon output, eller bara bli lycklig en stund!
    :)

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Dagens lilla 2 - Märkvärdigt

Är märkvärdig något en gör sig? Vill göra sig? Eller är det märkvärdigheten som gör en? Märkvärdigt eller inte? Märk värdigt.  Är in...