tisdag 24 juni 2014

Granne

Vid två tillfällen har jag haft - och har än - förmånen att bo granne med verkligen äldre män - gubbar vet jag inte om är så korrekt i sammanhangen. Att en god vän, som dock inte cyklar längre fyller 95 år snart finns också bland förmånerna jag har.

Den första han bodde dörren mitt imot. Han är idag 93 år fyllda. Mötte honom en dag på cykel - men nu var det en trehjuling. Han körde inte sakta och det blev bromsspår efter honom då han tvärnitade i det samma han kände igen mig.

- Så du har bytt upp dig till flerhjuling, säger jag.

-Jo, flickorna hans var så oroliga då han cyklade sin dagliga mil på tvåhjulingen! Han ville  inte orsaka dom oro, och så ringde de ju stup i kvarten för att höra att allt var bra.

Min nuvarande granne, han närmar sig 90 och idag såg jag hans cykel på nära håll: Nordanvinden står det på den. En piggelin han också.

Vi delar loftgång och har det så trevligt.
Äldre män berikar världen.

6 kommentarer:

  1. Älskar att höra om sådant här så tack :-)
    Detta är livet plus humor under livets gång.
    /kram

    SvaraRadera
  2. Varsågod min vän! ja, livets bistra blandas lätt med humorn! :) kram

    SvaraRadera
  3. Även äldre damer berikar världen, vill jag påstå, som ofta gick i armkrok med dem och ledsagade dem, under min tid som taxichaufför.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så absolut äldre damer berikar också. Det är ju galant av en taxichaufför att bjuda arm och öppna dörren!

      Radera
  4. Härligt med lite humor i verkligheten. Visst piggar äldre män upp tillvaron men vi lite till åren komna damer är inte så dåliga heller ;) Kram fina du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, vi piggar upp vi med! :) kram

      Radera

Tack - så roligt du hörde av dig!

Månadens fotoutmaning - Reflektion

Amanda Jona  inbjuder till Månadens fotoutmaning. Reflektion är för mig en filosofisk spegling i mitt inre över vad som hänt eller annat...