torsdag 29 maj 2014

Vatten


Storm i ett vattenglas
Livgivande vatten. Sött vatten. Salt vatten. Bräckt vatten.
 Kallt vatten. Isvatten. 
Varmt vatten. 
Stilla vatten. Stormvatten
Regnvatten. Sölvatten. Vattenpöl. 
Kranvatten. Slangvatten. Brunnsvatten. Källvatten. Kolsyrat vatten.
Törstsläckare. Brandsläckare.
Hygienvatten.
Vattenfärger. 
Färg på vatten, från genomskinligt silverblankt, till azur, till turkos, till grönt, till blått till svart.


NJUTVATTEN
Läckert bildas bubblor


 Motivet, frammana, se för mig, i omedelbar närhet för nu har jag lusten 
med inomhusvatten
diskho med  öppen kran
i olik hastighet
flödar 
dyrgripen

Bubblor på röd skålbotten



                          En färg till.  Stark vacker, vilande, möjlig hoppfull och sval

Bubblor på blåmålad sten


                                         


4 kommentarer:

  1. Så härligt inlägg om vatten i alla former. Genialiskt beskrivet! De spännande bilderna förstärker och livger vattnets vindlingar ;) Ha en skön fortsatt långhelg. Kram :)

    SvaraRadera
  2. tack min vän för det! Kram

    SvaraRadera
  3. Vackert! Har du tagit bilderna själv? Jättefina!!!

    SvaraRadera
  4. Vatten... detta livselixir... nödvändigt, njutbart...
    Såå fina bilder!

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Eldfängd tanklock

Min gamla Golf - som jag hade i slutet av 80 talet. Hel mellan hålen  och hål i kylaren som jag lagade med malen ingefära var tredje dag un...