tisdag 13 maj 2014

Ut på tur

Kraftfull styrka, lugnt flytande, livgivande och en ögonfröjdare


Rinner, virvlar, tar sig fram 
Först går jag fort, uppförsbackarna gynnar andningen.

Tankar får fritt spelrum, det rör sig mycket.


Hjärnan rensas på skräp.
Hjärtat slår skönt. Lugnet kommer smygande.


Vaken nog att ta bilder.
 Himmel och vatten
 Bilden ovan är jag nöjd med, motivet ger sig själv, så kan fantasien få leka fram bilder i bilden.
Mindful möjlig. Svart vita blev bara så.


Kyrkholmen speglar sig



Skellefteälven med Bonnstan uppe i vänster kant
På sommaren serveras här våfflor, sylt o grädde och mycket annat fikagott.


Jazzkväller på den platsen  är jazzig jazz natura
Himlamolnens formationer


På ojämn grön mark finns bord och bänkar.

Ur jorden växa de ihop med vattnet
















Vacker stillhet















Det är tur vi har himlen


Himla skönt












Det är gudagott
beskåda
Vad jag med min kamera fått
klåda
Knäppa hit
Knäppa dit
Se där
Se här


Klart knäppt.




2 kommentarer:

  1. Härligt inlägg. Jag fick två favoritbilder. Det är en hemlis vilka. :) Att ha vatten omkring mig har alltid haft en positiv effekt för mitt liv på många skilda sätt. Årstiderna har skiftat. Sällskap likaså. Olika sorters händer. Mina egna i fickan. Mörkt och ljust. Framtid och backspegeltid. Proviant eller kasta smörgås. Fånga tankar på papper. Havet som visar sitt temperament och sina olika färger. Balsam för själen. Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Med den kommentaren blir mitt inlägg komplett! Olika sorters händer och dina egna i fickan. Backspegeltid! För detta ges stor kram.

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Dryck

Att dricka - dricker - drack - har druckit  dryck. Glas och dryck hör ihop, gemenskap och smakförhöjare. Vatten är  särklassklassifierat ...