onsdag 21 maj 2014

Sommarterass






Solen skiner och himlen är blå

Inte så blåsigt inte så kallt
denna min vardag har allt

Allt för stunden
till livet jag är så bunden







Spirea spirar, Björkspirea, Spirea Grefsheim





En fulvacker grå betong
ramar in min terass till balkong

Några buskar som menas till kommande åren få komma åter
till grönskans makt jag de nu överlåter











Få växa fritt
i livets mitt


Om de vill
under himlen därtill





Siberisk Spirea har växt här i 3 år














Ölandstoken också 3 år, är på gång













Gräslöken kommer sedan förra året










Pensé är det länge sedan jag hade, i år har de fått plats
                                                         Mini pensé gul med vattendroppe                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              



Vatten i jorden och på blad


2 kommentarer:

  1. Här serveras jag en mycket bra och passande bloggrubrik, sommarrim och bilder på fina växter. Du verkar bo bra i "ditt Norrland". Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Från "mitt Norrland" jag tackar dig Bosse för dessa rader, det är roligt få läsa sånt av dig!
    Norrkram

    SvaraRadera

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - I väskan

Mina mesta väskor är ryggor, Lilla och stora Kånken. Behändig att ha på ryggen, kan bäras som väska, tål blöta och rymmer mycket. Inne...