fredag 16 maj 2014

Frågor och svar

Lillkillen kommer på sparkcykel, trixar skuttande runt mig innan han gör tvärstopp framför mig:

- Var ska du?
- Jag ska hem till mig.
- Vad ska du göra då?
- Jag ska laga mat.
- Till mig?
- Du får väl mat av din mamma.
- Nej, det får jag inte.
Mamman sufflerar en bit ifrån.
- Kommer din man hem?
- Nej, jag har ingen man.
- Har du nån flicka då?
Jag har en lillasyster.
- Nej, jag har ingen flicka.
- Är du en flicka?
- Jo, jag är det.
- Varför har du inga tänder - han pekar mot sin egna?
- Jag har mellanrum mellan framtänderna, ganska synligt!

Lillkillen och lillasyster är nu klara med mig och trixar iväg med mor på släp.


 Två flickor i förskoleåldern börjar prata med mig. De blåste såpbubblor.
Vi utbytte namn och då jag säger Tove, säger den ena, men då är ju du en man! Jag är en flicka, svarar jag. Men du ser ju ut som en man.


Killarna ser ut att leka gammal man med krokiga ryggar, stöder seg mot käppen, ser ut att se dåligt också. Hörsel inte helt ok, för en av dem håller handen som en trattt för örat.
- Är ni gamla gubbar frågar jag?
- Nej då, vi går i ettan vi, svarar den ena och fortsätter gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar är alltid fint å få - tack för besöket :-)

Gems weekly photochallenge - Dryck

Att dricka - dricker - drack - har druckit  dryck. Glas och dryck hör ihop, gemenskap och smakförhöjare. Vatten är  särklassklassifierat ...